Technisch projectleider DewvOps
- 38 uur
- Huis ter Heide
- 01-06-2023
- 12 maanden
Voor onze klant Defensie zijn wij op zoek naar een Technisch projectleider DewvOps.
Opdrachtomschrijving
“Adviseren van projectleiding over de technische implementatie en technische instandhouding van ServiceNow en daar eveneens uitvoering aan geven. Dit houdt onder meer in het maken van detail planningen tbv het voorbereiden, afstemmen, testen en het uitrollen van Family Releases; De technisch projectleider adviseert de PO van het ServiceNow DevOps team over de technische impact van nieuwe ServiceNow platformfunctionaliteiten en verzorgt de technische implementatie hier van; Ook is de technisch projectleider verantwoordelijk voor de technische afstemming met ServiceNow tbv het Impact programma, licentiemetingen, platform performance en het primaire aanspreekpunt tbv support van de leverancier.
Daarnaast is de technisch projectleider ook verantwoordelijk voor de onboarding van (tijdelijke) teamleden bij het DevOps team. Bovendien is de verwachting, dat het team bemand gaat worden met interne medewerkers. Hiervoor stelt de technisch projectleider de behoefte op en draagt zorg dat de aanwezig kennis dan wordt overgedragen . Tevens is de technisch projectleider Scrum Master voor onder meer het ServiceNow DevOps team.”
Achtergrond opdracht
Een combinatie van de systemen AC/SC/BP, ondersteunt de bedrijfsvoering van JIVC. Delen uit deze systemen zijn per 14/1/20 end-of-support . Zonder de werking hiervan kunnen incidenten en wijzigingen niet meer automatisch worden geadministreerd. Dit kost zo veel tijd dat de bedrijfsvoering van JIVC snel zal vastlopen en de dienstverlening aan de JIVC-gebruikers ernstig verstoord zal raken. Het systeem wordt op basis van ServiceNow geconfigureerd om aan te sluiten bij de keuze van de GrIT-partner én om dat dit de marktstandaard aan het worden is voor dergelijke systemen .Operationeel wil zeggen zowel technisch als functioneel inclusief alle communicatie en opleidingen van gebruikers en beheerders. Het systeem biedt daarna de mogelijkheid om aanvullende functies te automatiseren. Denk hierbij aan de minder kritische functies die nu in AC/SC/BP aanwezig zijn functies waardoor de JIVC dienstverlening en/of administratie en besturing daarvan wordt geoptimaliseerd.
Functie eisen
Kandidaat heeft aantoonbare , minimaal 3 jaar, werkervaring met technische implementaties ITSM.
Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring, minimaal 3 jaar, met 2 verschillende toonaangevende IT Service Management Tools.
Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring, minimaal 3 jaar, met Agile/Scrum en Lean Six Sigma.
HBO werk en denk niveau
Kandidaat heeft werkervaring met minimaal ITIL v3
Kandidaat heeft ervaring met inrichten en implementeren van Service Management processen
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met een complexe IT omgeving (meer dan 1.500 IT specialisten)
Functie wensen
Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ruime ervaring (minimaal 2 jaar) met migraties van HP Asset en Service Centre naar ServiceNow en is in bezit van PSM I en PSM II certificaat
Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring (minmaal 2 jaar) en uitstekende kennis van projecten rond IT Service Management/ Servicedesk processen, tooling, verbetering, transitie, transformatie en training.
Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met HP asset en Service Centre (minimaal 2 jaar).
Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als Scrum Master en Agile/Scrum (minimaal 2 jaar).
Heb je interesse?
Reageer dan via onderstaand formulier of neem contact op met de hiernaast vermelde contactpersoon.