Senior Service Manager
- 32 uur
- Utrecht
- 01-09-2025
- 12 maanden
- Deadline: 17-06-2025
Voor onze klant Defensie zijn wij op zoek naar een Senior Service Manager
Opdrachtomschrijving
Als Service Managers ondersteun je de IT-afdelingen met je expertise, en lever je een bijdrage aan het opstellen van producten voor deze afdelingen. Je actualiseert of stelt Dienstbeschrijvingen en Service Level Agreements op, of helpt hierbij. Je richt periodieke rapportages in. Je gaat helpen bijhet uitwerken, inrichten en borgen van de complexe diensten. Je maakt regie en governance voor een IT dienst inzichtelijk. Daarvoor breng je de onderlinge afhankelijkheden tussen business, interne IT bouwstenen (die JIVC zelf levert) en externe IT bouwstenen (die externe leveranciers leveren) in kaart en bewaakt de vastlegging en naleving van de afspraken.
Achtergrond opdracht
Met jouw kennis van IT organisaties en de gangbare IT/ICT-processen kijk je met een helicopterview naar de IT dienstverlening. Je weet wat ITIL-
en BISL- processen zijn. Je weet hoe ICT-diensten worden opgebouwd en geleverd. Vanuit het team Service Management word je ingezet bij klantafdelingen die verantwoordelijk zijn voor het inrichten en beheren van een breed scala aan IT Diensten.
Functie eisen
- Kandidaat heeft tenminste 5 jaar aantoonbare werkervaring als Sr. IT-Service Manager, service delivery manager of adviseur in het vakgebied van service management en service level management in een multidisciplinaire IV/ICT omgeving dan wel service delivery omgeving.
- Kandidaat heeft tenminste een afgeronde Hbo-opleiding richting bedrijfsvoering en/of IT of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
- Kandidaat heeft tenminste 4 jaar aantoonbare werkervaring in systeemintegratie.
- Kandidaat heeft tenminste 4 jaar aantoonbare werkervaring in relatiemanagement.
- Kandidaat heeft een ITIL foundation certificaat
- Kandidaat heeft tenminste 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior service manager op het gebied van IV/ICT diensten en IT services die uit meerdere componenten zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende (interne en/of externe) providers.
- Kandidaat heeft tenminste 4 jaar aantoonbare werkervaring met het inrichten, borgen en beheren van IV/ICT diensten en IT services die uit meerdere componenten zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende (interne en/of externe) providers.
- Kandidaat heeft tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en hanteren van service level agreements.
- Kandidaat heeft tenminste 4 jaar aantoonbare werkervaring met inrichten van regievoering/governance bij IT Diensten die uit meerdere componenten zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende (interne en/of externe) providers.
Functie wensen
- Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met het (opstellen en actualiseren) van service beschrijvingen.
- Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met (het adviseren over de inrichting van) ITIL processen.
- Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met handelen nav service management rapportages.
- Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met het inrichten van regievoering/governance bij IT Diensten die uit meerdere componenten zijn opgebouwd en/of geleverd door verschillende providers.
- Kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring met het analyseren van hiaten in de dienstverlening en opstellen van Service Improvement plannen.
Reageer voor 17-06-2025 10:00
Heb je interesse?
Reageer dan via onderstaand formulier of neem contact op met de hiernaast vermelde contactpersoon.