Senior Integratie Specialist OSB (DevOps)

  • 36 uur
  • Den Haag
  • 15-07-2024
  • 6 Maanden

Voor onze klant SSC zijn wij op zoek naar een Senior Integratie Specialist OSB (DevOps)

Opdrachtomschrijving

Als applicatiebeheerder Oracle ESB-OSB ben je de centrale spil tussen het berichtenverkeer van een grote diversiteit aan Justitiële informatiesystemen. Je ben er mede verantwoordelijk voor dat de ca. 15.000 berichten per dag goed aankomen en verwerkt worden. Je dag bestaat uit o.a. dagelijkse controle, incidentafhandeling en afspraken met interne en externe ketenpartners. Je houdt je niet alleen bezig met dagelijkse operatie, maar ook met lifecyclemanagement en verbetertrajecten op dit cruciale systeem.  

Daarnaast ben je een volwaardig adviseur van de ministeries en lever jij input en advies voor uitdagende projecten waar berichtenverkeer komt kijken, zoals het inrichten van nieuwe OSB-omgevingen en het opleveren en toetsen van functioneel ontwerpen. Je bent zowel betrokken op architectuur- als bouwniveau. Je werkt aan projecten die er toe doen, zoals het volledig automatiseren van een veelvoud aan Justitiële processen en hebt te maken met een divers landschap met een veelvoud aan verschillende belangen. 

Achtergrond opdracht:
Het team Enterprise Integration Solutions ontwikkelt systemen volgens de Devops-methodiek. Binnen deze omgevingen zijn berichtenstromen essentieel!
• het ontwikkelen van berichtenstromen in MuleSoft, WSO2, Axway ST, Axway B2BI, OSB, Orchestrator, etc. ;
• her-/ombouwen van bestaande berichtenstromen;• ondersteunen in het testen van berichtenstromen;
• ondersteunen bij infrastructurele vraagstukken (zoals uitwijkomgevingen en high availability)
Het Team Enterprise Integration Solutions maakt deel uit van de Business Unit IT Applicatie Services (BAS).

Achtergrond opdracht

Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

  • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
  • Justitie en Veiligheid
  • Buitenlandse Zaken
  • Infrastructuur en Waterstaat
  • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
  • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
  • Financiën

ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.

Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.

Functie eisen

  • Oracle Certified Professional (bewijs van inschrijving)
  • aantoonbare ervaring met OSB- en WebLogic- infrastructuur (2 jaar)


Functie wensen

  • Kennis en ervaring van JIRA, Confluence
  • Relevante/ aantoonbare ervaring in het werken met agile georiënteerde methodieken
  • Ervaring met Topdesk
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift in Nederlands en Engels.
  • Beschikt over een grote servicegerichte en pragmatische houding, maar combineert dit wel met klantgerichte zakelijkheid en overtuigingskracht.
  • Je ziet een uitdaging in het samen met collega’s te werken aan passende oplossingen voor de afnemers van onze diensten, binnen een grote organisatie.
  • Analytisch vermogen op HBO niveau,
  • Werkt zelfstandig en kan mensen op sleeptouw nemen

Heb je interesse?

Reageer dan via onderstaand formulier of neem contact op met de hiernaast vermelde contactpersoon.

Reageer voor 26-06-2024 10:00

Contactpersoon

Roy Rebergen

Recruiter