ITCC Technisch Consultant ServiceNow

  • 36 uur
  • Huis Ter Heide - Camp New, Amsterdam
  • 01-02-2026
  • 6 maanden
  • Deadline: 21-11-2025

Voor onze klant Defensie zijn wij op zoek naar een (20) ITCC Technisch Consultant ServiceNow

Opdrachtomschrijving

Als ServiceNow Technisch Consultant ontwikkel je nieuwe functionaliteiten of pas je bestaande functionaliteiten aan ten behoeve van de inrichting van het binnen JIVC gebruikte Service Management Platform ServiceNow. Je doet dit op basis van de functionele beschrijving in de stories die je zelfstandig op pakt en realiseert. Daarnaast draag je actief bij aan het technisch aanpassen en refinen van stories. Waar nodig stel je testscenario’s op of ondersteunt daar bij. Je bewaakt actief de technische samenhang van de verschillende stories en de functionaliteiten en waar nodig stel je vragen en signaleer je afwijkingen. Je bent in staat om tijdens demo’s en reviews waar nodig de functionaliteit die je gerealiseerd hebt toe te lichten en te demonstreren.

Achtergrond opdracht

Door toenemende behoefte aan ServiceNow functionaliteit binnen en buiten JIVC is continuering van het ServiceNow DevOps team noodzakelijk.

Functie eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ServiceNow in een complexe IT omgeving/Overheid.
  • Kandidaat heeft een geldig ServiceNow System Administration certificaat (CSA), Certified
  • Application Developer (CAD) certificaat en Certified Implementation Specialist
  • Kandidaat is minimaal in bezit van de volgende certificaten: Agile Foundation, SAFe, Scrum.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ITIL minimaal v3 (Foundation)
  • Kandidaat heeft voor tenminste drie van de volgende aandachtsgebieden: CMDB, JIRA, LDAP,
  • DevOps, HR en/of ITSM twee of meer koppelingen aangelegd tussen het ServiceNow platform en andere informatiesystemen.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het ondersteunen van implementaties van het ServiceNow-platform
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het vertalen van functionaliteiten (wensen) naar ServiceNow systeemoplossingen
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van ServiceNow ITSM
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in Agile-teams

Functie wensen

Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in vier of meer van de volgende aandachtsgebieden van ServiceNow: SPM, FSM, EC, Asset Management, CSDM, IntegrationHub, Flow Designer, UI Builder, PA en reporting.

Reageer voor 21-11-2025 11:00

Heb je interesse?

Reageer dan via onderstaand formulier of neem contact op met de hiernaast vermelde contactpersoon.